donderdag 29 september 2016

Dag 2

Let's visit the cathedral!

We were at the cathedral of Canterbury today. Where the best friend of the archbishop was murdered. His name was Thomas Becket. A guide gave us a tour in the cathedral.

After that we went to the Canterbury Tales. Where "Sally", our guide first told us that the pelgrims told eachother stories and tales while going to the cathedral of Canterbury. Then, she left us, and we listened to the tales of the pelgrims.

After that we played an interactive game. We had to take 5 pictures of some places. How did we know where to take these pictures you asked? Well, we got some hints from the pelgrims themselves. Like one of them told us that after they drank too much mead they went to a place close to the river to rest. And that's how we found all the places to take our pictures with the group that we got seperated in.

Nu een klein verslagje in het Nederlands:

Vanochtend stonden we op omstreeks half acht en na het ontbijt vertrokken we terug naar het centrum van Canterbury. We zijn naar de kathedraal gewandeld. Daar aangekomen leidde ons een Engelstalige gids rond en die vertelde ons van de moord op Tomas Becket , die in 1170 in deze kathedraal plaatsvond. De meesten vonden het een prachtige kathedraal en een interessante rondleiding.

Na de rondleiding kregen we vrije tijd. Jammer genoeg regende het tijdens onze vrije tijd en werd bijna iedereen kletsnat. Vervolgens stond "the Canterbury talestour" op het programma. Aan de hand van een poppenspectakel werd de reis van de pelgrims naar Canterbury uitgebeeld. Sommigen schrokken zich een hoedje tijdens de voorstelling. Hierna volgde nog een interactief spel door de binnenstad waarbij de winnende groep chocolademedailles kregen. (het was trouwens erg nipt)
Uiteindelijk hebben we nog "the Westgategarden" bezocht. Daarna zijn we teruggekeerd naar het hotel. Het avondeten viel een beetje tegen maar na interventie van de leerkrachten kregen we nog een pizza.